Vem är jag?

Hej! Mitt namn är Kasem Medhi och jag är 18 år gammal. Jag är en munk i Suan Mokkh-klostret och har varit det sen jag var 10 år. Varför jag är i klostret beror dels på att mina föräldrar inte hade råd att betala min utbildning och eftersom det här är gratis passar det utmärkt. Dessutom vill jag bli mer religös och göra mig trygg i min tro, så jag kände mig inte tvingad att åka hit.
Klostret ligger i en djungel så jag har en stor, vacker yta av växter och berg där jag kan sitta och meditera! När jag får meditera i den vackra naturen mår jag som bäst, det är det jag tycker mest om att göra här i klostret.
Annars tycker jag om att bada, varje kväll klockan 18:00 så får vi bada i varma källor, det är också en av dagens höjdpunkter, det är så trevligt :)


Kommentarer
SH

Mycket fint skrivet Kasem! Du beskriver din verklighet på ett sätt som nästan får mig att också vilja bli munk!!! :)

Svar: Haha, det är inte försent ;)
Kasem Medhi

2013-01-15 @ 13:26:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0